Nu ser vi alla fram emot ett gott nytt företagsår!
Ska man prioritera så är god hälsa nummer ett och därefter ett spännande och givande yrkesliv.
Nyårslöften? Att bygga sitt varumärke är något alla som har företag eller säljer tjänster och produkter bör prioritera högt och arbeta med att ständigt förbättra.
Ett av de bästa och mest seriösa sätten att hålla igång sitt varumärke är fortfarande att ha en informativ, aktuell och bra hemsida. Därefter är Facebook, Twitter och Instagram viktiga sociala medier att synas på. Sen kommer det förstås ständigt ett tjog fler sociala medier som lever upp, dör eller lyckas bita sig fast i den stenhårda konkurrensen om din värdefulla tid.
De flesta företagare som är seriösa och har fullt upp med att utöva sitt yrke hinner inte vara med i denna ständiga kamp om uppmärksamhet som i många fall mest är till för att på något sätt lyckas tjäna storkovan på så kort tid som möjligt utan långsiktighet och omtänksamhet om sina kunder. Att locka kunder med gratis är effektivt tills kunderna inser att de betalar med sin mest värdefulla tillgång, tiden. Även information om sig själva och kanske till och med mindre bra beteenden. Vi har alla fått lära oss att för att må bra ska man inte jämföra sig alltför mycket med andra på ett ytligt sätt vilket verkar vara precis det motsatta beteendet i sociala medier.
Inför framtiden framöver bör man nog lära sig den fantastiska konsten att fokusera på bra saker och släppa sånt som stjäl tiden från det viktiga i livet.
Hoppas att vi hörs under 2017!