SL ny sajt – ojojoj, det blev inte bra eller

Alla har väl hunnit se nya hemsidan för SL, vad den kostade inklusive alla reklamfilmer vore kul att få veta.

Problemet är att nästan ingen utom SL och webbyrån som gjorde den verkar gilla vad vi fått. Kanske man vänjer sig ungefär som när man lär sig att dricka kaffe men det är inte riktigt så en ny smart hemsida ska fungera.

Det är svårt att helt sätta fingret på vad som är fel, men ingenting fungerar helt intuitivt. Tog mig lång tid att fatta att kartan fortfarande finns där med förklaring till hur jag tar mig fram. Ologisk manövrering eller nåt liknande skulle kunna bli sammanfattningen.

Hoppas detta misstag inte påverkar biljettpriset nästa år i alla fall.

Så här har ”felen” sammanfattats av andra på SL facebook sida:

 

Har nyss flyttat hit och har använt mig av er hemsida tidigare, funkade skitbra. Sen gjorde ni det jävligt mycket mer komplicerat.
Nu har jag gett upp på er hemsida, använder mig istället av Res i Stockholm appen som fungerar VÄLDIGT mycket smidigare, enklare och lättförståeligt än den här nya skiten ni har tagit in. USCH!

Riktigt dålig!
Svårare att hitta, svårare att läsa och svårare att navigera sig runt. Men det är väl ett led i SL:s utveckling att vara så icke-kundorienterad som möjligt. Har ofta frågat mig vem SL finns till för men ni svarar ganska bra på det. Inte kunden!

En del verkar sedan dess som sagt lärt sig hur det funkar men vad bra om det hade blivit en förbättring direkt istället.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.